Історія: рік 2001

Підготовка до сезону

Модернізований корпус: встановлений новий привальний брус зовні “старого” корпуса, палуба розширена, від ватерлінії до палуби добудовані нові борти. Ширина максимальна тепер становить 3,44 м. (раніше 2,38), ширина по КВЛ 2,21 м. (раніше 1,96). Обводи корпуса тепер нагадують келих, а розвал бортів у кормовій частині доходить до 45 град. від вертикалі. Леерні стойки та фальшборт (легкосплавний бульб-кутник) перенесені на новий борт.

Хронологія гонок та походів

  • 14.07-21.07.2001р – гонки першого етапу “Кубка Дніпра”: Київ-Запоріжжя.
  • 21.07-22.07.2001р – гонки в регаті на Кубок Сацького в Запоріжжі.
  • 22.07-27.07.2001р – гонки другого етапу “Кубка Дніпра”: Запоріжжя-Очаків.
  • 27.07-15.08.2001р – крейсерський похід Очаків-Стамбул-Гемлик-Єсенкьой-Стамбул-Очаків.
  • 15.08-26.08.2001р – крейсерський перехід Очаків-Дніпропетровськ-Українка.
  • Початок осені: місцеві гонки – “Кубок Грищенко”, “Кубок Бареша”, “Південна Варта”.

Всього в дальніх походах пройдено:

  • за поточну навігацію — 1813 морських миль
  • з моменту хрещення яхти — 7263 морські милі

(місцеві гонки та переходи у Канівському водосховищі не враховувались).

Оцінка ходових якостей нашого перебудованого “Дракона”

Яхта після модернізації корпуса різко змінила свої характеристики.
Коротко по пунктах (“плюси” та “мінуси”):

  • (+) суттєво зросла остійність на ходових кренах. Тепер ми берем рифи одночасно з іншими “півтонниками”. Геную і повний грот можна нести до 6-8 м/с.
  • (+) явно виросла максимальна швидкість лавіровки – по бортовому лагу на 0,6-0,8 вузла.
  • (+) яхту тепер можна ефективно відкренювати та закренювати.
  • (+) на різких поривах яхта лягає на площину борту і розганяється (раніше корпус кренився до рубки без зростання швидкості, тобто “скидав” порив).
  • (+) помітно зросла комфортність на борту, оскільки яхта тепер ходить з меншими кренами.
  • (+) значно добавилося внутрішніх об’ємів.
  • (-) вага нарощених бортів (орієнтовно 250 кг) помітно “присадила” корпус, що явно позначилось на швидкості в слабий вітер.

Проблемою залишаються обводи носа: зустрічна хвиля суттєво збиває хід. Але ті ж обводи прекрасно себе поводять на попутній морській хвилі: ніс ефективно гасить поздовжну хитавицю і не дає яхті увіткнутись у круту хвилю.

Фоторепортаж

Фоторепортаж про похід яхти Київ – Запоріжжя – Очаків (у складі регати “Кубок Дніпра”) – Стамбул – Гемлик – Єсенкьой – Стамбул – Очаків – Українка 14.07-26.08.2001р (1813 морських миль):